در دیدار شهردار مشهد و جمعی از مدیران شهری مشهد با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، بر اولویت بندی پروژه های شهری به نفع مردم تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای مشهد، آیت‎ الله سید احمدعلم‎ الهدی در این دیدار که با حضور محمدرضا قلندر‌شریف، شهردار مشهد و جمعی از معاونان و مدیران شهری برگزارشد، گفت: شما در مقام و جایگاهی قرار دارید که کارهای ارزشمند شما در هر‌ساعت از شبانه‌روز گره‎ گشای مردم است. این حقیقتی است که نمی‌توان از یاد برد و باید مورد تکریم و تجلیل قرار بگیرد، اما یک نکته مهم در خدمت‌رسانی به مردم آن است که بتوانند آن را در زندگی روزمره خود لمس کنند.

وی افزود: اینجاست که می‎گویم ضرورت دارد مسائل و پروژه‌هایی را در اولویت کاری خود قرار بدهید که با آسایش و راحتی روزمره زندگی مردم ارتباط داشته باشد.

به گفته وی، آسایش و راحتی روزمره مردم در مصادیق متعدد، گرفتار چالش‎‌‌هایی است که با صرف اعتبار و زمان بسیار کمتری از ابرپروژه‎ های شهری قابل رسیدگی است و در این شرایط، مهم است شهرداری خود را متمرکز بر امور زیرساختی، بلندمدت و غیرملموس نداند و به تکلیف روزمره خود در اصلاح هندسی معابر، ایجاد سرعت‎گیر و بهبود آسفالت نیز بپردازد.

وی همچنین با بیان اینکه تأمین رفاه مردم باید اولویت مدیریت شهری باشد، افزود: همچنین پلی که اخیرا در حاشیه شهر افتتاح شد، گره سی‌ساله این مسیر را باز کرد.

امام‌جمعه مشهد تأکید کرد: یکی از چالش‎های امروز مربوط به اولویت‎بندی پروژه‎های شهری است؛ به‌طوری‎که گاهی دیده می‎شود شهرداری درگیر پروژه‎های بزرگ و زمان‎بر می‎شود، درحالی‌که اصل رضایت مردم با پیگیری پروژه‎های کوتاه‎مدت و میان‎مدت برآورده خواهد شد.

آیت علم‎ الهدی گفت: اطلاع ‎رسانی کامل، حلقه مفقوده مدیریت شهری در پیگیری مشکلات مردم است و باید با استفاده از ظرفیت‎های روزنامه ای و رسانه تصویری همه خدمات مدیریت شهری به تفکیک و با جزئیات به مردم منتقل شود.

همچنین در این دیدار “محمدرضا قلندرشریف” شهردار مشهد نیز پس از ارائه گزارش عملکرد مجموعه مدیریت شهری از ابتدای سال گذشته تاکنون، اظهارکرد : مجموعه آبی شهید قربانی، بوستان ۲۳ هکتاری برکت، تقاطع چهار‌سطحی آزادگان، دوربرگردان پیامبر اعظم(ص)، ایستگاه ۵۵ و ۵۶ آتش‌نشانی در وکیل‌آباد و شهرک شهید رجایی، پردیس بانوان وکیل‌آباد، بوستان بانوان کوهسنگی و ایستگاه قطار‌شهری الندشت از پروژه‌هایی هستند که به‌همت دوره ششم مدیریت شهری افتتاح شده‌اند و این روند در ادامه نیز با قوت ادامه دارد.

وی اضافه کرد: برای نخستین‌بار در مشهدالرضا(ع) شاهد کاربری و نصب تجهیزات پالایش هوا، آلودگی صوتی و آلودگی نوری هوا به‌صورت سیار و ثابت هستیم و اخیرا تحولات بزرگی هم در عرصه مدیریت پسماند و زباله‎های شهری صورت گرفته است.

قلندر شریف ادامه داد: نخستین سایت پرنده‌شناسی مشهد اخیرا در مجموعه وکیل‌آباد افتتاح شد. این‎ها بخشی از چشم‎انداز ثبت هویت شهر است و به موازات این در عرصه‌های خدماتی هم دستاوردهای زیادی از جمله اختصاص ۱۳۰ دستگاه ون و ۳۵ دستگاه اتوبوس به حمل‌ونقل عمومی حاصل شده است.

شهردار مشهد در ادامه افزود: همچنین در یک سال گذشته، عملیات عمرانی چند‌پروژه از جمله بوستان ۷۳‌هکتاری کرامت در شهرک شهید رجایی، مرکز فرماندهی و مدیریت بحران آتش‌نشانی، سطح سوم پل شهید فهمیده، محور مواصلاتی بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز و پل انقلاب نیز آغاز شده و مدیریت شهری اراده کرده است با محوریت آسایش مردم، شهر امام‌رضا(ع) را در مسیر توسعه به پیش ببرد.