رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اگر به دنبال حل و فصل مسائل حاشیه شهر هستیم، باید در مسیر اشتغال‌زایی برای ساکنان این مناطق گام برداشت و نهادهای مربوطه همچون آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره کار نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش پایگاه خبری آوای مشهد به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، “حسن موحدیان” در گفت‌وگویی با بیان اینکه شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره به جد پیگیر مسائل حاشیه شهر است، اظهار کرد: در این پهنه‌ها فرصت‌های بسیاری نهفته که یکی از آن‌ها، نیروی انسانی است.

وی گفت: بسیاری از محصولات را می‌توان در حاشیه شهر مشهد تولید کرد و ضرورتی به ساخت کارخانه‌های بزرگ نیست؛ فقط کافی است آموزش‌های کوتاه‌مدت را در دستورکار قرار داد و ابزار ابتدایی برای تولید را در اختیار افراد گذاشت.

موحدیان افزود: یکی از مهمترین مساله‌های ساکنان حاشیه شهر، موضوع درآمد است که از ان طریق و با اشتغالزایی، برطرف می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر لزوم پرداختن به مسائل اجتماعی حاشیه شهر، تصریح کرد: نسبت به این حوزه نمی‌توان بی‌تفاوت بود و یکی از موثرترین راهکارها، اشتغال‌زایی است.

موحدیان گفت: در این خصوص، تمامی سازمان‌ها و نهادهای متولی، بخش خصوصی، آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره کار باید نقش‌آفرینی موثری داشته باشند.

وی با بیان اینکه شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره سعی کرده ارتباط شهرداری و مردم را تقویت کند، افزود: از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه، تعریف پروژه‌های زودبازده بود؛ چراکه باور داریم با روش‌های قدیم نمی‌توان مشکلات را برطرف کرد.

موحدیان تصریح کرد: باید توجه داشت که ساکنان حاشیه شهر، در مقابل حق و حقوقی که دارند، وظایفی را هم برعهده دارند اما در حوزه آموزش تکالیف آنان، آنگونه که باید آموزش داده نشده و این نقیصه باید برطرف شود.