رییس اتاق اصناف مشهد در واکنش به اعتراض طلافروشان نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع تجارت گفت: تاکنون اتحادیه های دیگر اطلاعات خود را در این سامانه بدون اعتراض ثبت کرده اند، طلافروشان هم باید ملزم به اجرای قانون در این زمینه باشند.

به گزارش پایگاه خبری آوای مشهد، هادی مخملی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت یک الزام قانونی است، اتحادیه های دیگر مانند فروشندگان لوازم یدکی یا لاستیک هم در ابتدای ثبت اطلاعات در سامانه مشکل داشتند، اما به مرور این مشکلات رفع شد.

وی بیان کرد: درخواستهای طلافروشان نسبت به مشکلاتی که ممکن است بعد از ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت پیرامون معاملات بوجود آید، به تهران اعلام شده است و اتحادیه طلا در تهران در حال مذاکره برای این موضوع با مسوولان هستند.

رییس اتاق اصناف مشهد گفت: تا زمانی که مشکل مزبور رفع شود؛ هیچ اخلالی در کسب و کار یا تعطیلی طلافروشان قابل پذیرش نیست و با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد نیز در این باره گفت: گشتهای مشترک با حضور بازرسان این مدیریت و همه دستگاههای نظارتی بر نحوه عملکرد طلافروشی های مشهد در حال فعالیت هستند.

محسن صیادی افزود: این موضوع با استناد به ماده ۱۷ و بند هٔ ماده ۲۸ قانون نظام صنفی انجام می گیرد و تا بازگشت کامل آرامش به بازار ادامه دارد.

۱۵۰ هزار واحد صنفی زیر نظر ۹۵ اتحادیه در مشهد فعالیت دارند.