رئیس شورای قضایی استان خراسان رضوی گفت: اخلاق و معنویت در سایه امنیت رشد وتوسعه پیدا می‌کند. همه مدیران مکلف به انجام دقیق وظایف قانونی و خدمت بی منت به مردم هستند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنگل،حجه الاسلام والمسلمین خلیلی در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی و در جمع روحانیون با اشاره به لزوم ترویج هرچه بیشتر معنویات در جامعه اظهار کرد: اخلاق و ارزشهای انسانی و اسلامی در سایه استقرار امنیت پایدار قابل رشد و توسعه خواهد بود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در این جلسه با تقدیر از زحمات نیروهای جان برکف انتظامی، امنیتی و نظامی در تامین نظم و امنیت گفت: نقش روحانیت در انسجام بخشی به اقشار مختلف اجتماعی به عنوان یکی از ارکان امنیت بسیار مهم و همواره منشا اثر بوده و امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت، همدلی، بصیرت و هوشیاری هستیم.

وی با تاکید بر ویژگی های ارزشمند جامعه ایرانی تاکید کرد: ملت بزرگ ایران همواره مبادی آداب و پایبند به ارزش‌های الهی و انسانی بوده و امروز نیز شاهد تقیدات آحاد جامعه هستیم و تقویت ارزش‌های دینی می‌تواند به انسجام اجتماعی و نهایتا حفظ نظم و امنیت بینجامد و در این راستا نیروهای خدوم انتظامی و روحانیون نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با تأکید بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت ها برای رشد و تعالی جامعه تصریح کرد: تجربه به ما نشان داده که هرجا از ظرفیت های مردمی استفاده شده شاهد پیشبرد امور بوده ایم و روحانیت معزز در خط مقدم حرکت های مردمی قرار داشته اند.

وی با برشمردن برخی اقدامات مجموعه قضایی در زمینه بهره گیری از ظرفیت های بالای مردمی در انجام امور شبهه قضایی گفت: هم اکنون در بسیاری از مساجد، ادارات، اصناف وتشکلها شاهد اقدامات ارزشمندی با هدف حل اختلافات و ایجاد صلح و سازش هستیم.

حجه الاسلام والمسلمین خلیلی خاطر نشان کرد: مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک فرصت برای خدمت رسانی به شهروندان محترم است و مدیران در چنین نظامی باید در مقابل مردم پاسخگو باشند.

رئیس شورای قضایی استان افزود : مسئولان به عنوان خدمتگذاران جامعه باید در میان مردم زیست کرده و حضور موثر داشته باشند و روحانیت به عنوان مردمی ترین قشر اجتماعی در این زمینه پیشگام بوده است.

وی با اشاره به خصیصه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: در نظامی که بیشترین میزان اعتنا به مفاهیم مردمی را داشته است مدیران باید خود را پاسخگوی مردم دانسته و از تمام ظرفیت ها برای خدمت به مردم استفاده کنند و در این راستا با امید آفرینی، پاسخ مناسبی به اعتماد عمومی به مثابه یک سرمایه بزرگ بدهند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: دشمن به دنبال ایجاد انحراف در مسیر حرکت توسعه ای کشور از طریق ایجاد انفعال در جوانان و انشقاق در میان اقشار مختلف مردم است و مسئولان باید با توجه به مطالبات عمومی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند.

حجه الاسلام والمسلمین خلیلی گفت: ما در دوران تحول و تعالی به ویژه در این استان به دنبال رفع منشا تولید پرونده به دستگاه قضایی و پیشگیری از ورود پرونده هستیم تا انشاله شاهد ارتقا رضایتمندی هر چه بیشتر مردم از عملکرد دستگاه قضایی باشیم.

گفتنی است این جلسه که در ادامه نشست های مسئولان قضایی با گروه های مرجع و نخبگان و در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزار شد، جمعی از مدیران، روحانیون و فرماندهان انتظامی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در موضوعات مختلف پرداخته و رئیس کل دادگستری استان به پرسش های مطرح شده پاسخ داد.

  • منبع خبر : فارس